Navigation Menu
Liberale partij Maastricht
LIBERALE PARTIJ MAASTRICHT
Aan het college van burgemeester en wethouders Maastricht Postbus 1992, 6201  BZ  MAASTRICHT Onderwerp: Vragen art. 48 vragen. Maasatricht, 8 juli 2016 Geacht college, U heeft destijds aangegeven dat u nog binnen het financiële plaatje handelde. Uit de onderhandelingen met minister Weyts blijkt dat Maastricht nog 6 mln moet bijleggen  ivm het verkort traject. Bovendien moet de provincie ook nog een geld op tafel leggen en diverse trajecten realiseren. 1. Kunt u ons een financieel plaatje schetsen over reeds uitgegeven kosten en kosten die nog voortvloeien uit de onderhandelingen wegens verkort traject? 2. Voordat het verkort traject in beeld was, was het jaarlijkse exploitatietekort 8 ton. Het verkort traject zorgt volgens Minister Weyts voor een jaarlijks tekort van 633.000. Betekent dit dat er jaarlijks een verlies is van 633.000 + 800.000? Kunt u ons de onderbouwing van deze 633.000 laten zien? 3. Is het correct dat deze verliezen 35 jaar lang gedragen moeten worden? 4. Aan welke extra eisen van Minister Weyts, dient de gemeente en de provincie nog meer te voldoen? Graag ook de kosten erbij. 5. Het traject naar Maastricht wordt na de lijnen 1 en 2 pas gerealiseerd. Bestaat de kans dat er ipv een tram toch een trambus wordt gerealiseerd, of dat er toch een trein komt? 6. In diverse kranten artikelen komt de procedure bij de RvSt naar voren. Stel voor dat deze procedure slecht uitvalt voor Maastricht, wat is er tijdens deze laatste besprekingen met Minister Weyts hier over afgesproken?  Met vriendelijke groet, Kitty Nuyts fractievoorzitter Liberale Partij Maastricht Tel. 3434908
HOME FRACTIE VERKIEZINGEN OPROEP ARCHIEF CONTACT
Liberale partij Maastricht
LIBERALE PARTIJ MAASTRICHT
Aan het college van burgemeester en wethouders Maastricht Postbus 1992, 6201  BZ  MAASTRICHT Onderwerp: Vragen art. 48 vragen. Maasatricht, 8 juli 2016 Geacht college, U heeft destijds aangegeven dat u nog binnen het financiële plaatje handelde. Uit de onderhandelingen met minister Weyts blijkt dat Maastricht nog 6 mln moet bijleggen  ivm het verkort traject. Bovendien moet de provincie ook nog een geld op tafel leggen en diverse trajecten realiseren. 1. Kunt u ons een financieel plaatje schetsen over reeds uitgegeven kosten en kosten die nog voortvloeien uit de onderhandelingen wegens verkort traject? 2. Voordat het verkort traject in beeld was, was het jaarlijkse exploitatietekort 8 ton. Het verkort traject zorgt volgens Minister Weyts voor een jaarlijks tekort van 633.000. Betekent dit dat er jaarlijks een verlies is van 633.000 + 800.000? Kunt u ons de onderbouwing van deze 633.000 laten zien? 3. Is het correct dat deze verliezen 35 jaar lang gedragen moeten worden? 4. Aan welke extra eisen van Minister Weyts, dient de gemeente en de provincie nog meer te voldoen? Graag ook de kosten erbij. 5. Het traject naar Maastricht wordt na de lijnen 1 en 2 pas gerealiseerd. Bestaat de kans dat er ipv een tram toch een trambus wordt gerealiseerd, of dat er toch een trein komt? 6. In diverse kranten artikelen komt de procedure bij de RvSt naar voren. Stel voor dat deze procedure slecht uitvalt voor Maastricht, wat is er tijdens deze laatste besprekingen met Minister Weyts hier over afgesproken?  Met vriendelijke groet, Kitty Nuyts fractievoorzitter Liberale Partij Maastricht Tel. 3434908